ΔΕΙΚΤΗΣ: 2-26
Μηχανισμοί αναζήτησης συμβουλών και διατύπωσης ανησυχιών
Ο Κώδικας Δεοντολογίας προβλέπει τη δυνατότητα παροχής συμβουλών για θέματα ηθικής και νόμιμης συμπεριφοράς αλλά και τη δυνατότητα ανωνύμων σχετικών αναφορών στην Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης, με πλήρη εμπιστευτικότητα και εχεμύθεια. Σύμφωνα με το Κεφάλαιο 6 του Κώδικα δεοντολογίας, ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων ανακύπτει όταν οι προσωπικές σχέσεις μας, οι εξωτερικές δραστηριότητες ή συμφέροντα σε άλλες επιχειρήσεις επηρεάζουν ή θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις πάσης φύσεως αποφάσεις ενός εργαζομένου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του. Πότε συντρέχουν αυτές οι καταστάσεις είναι θέμα πραγματικό και πρέπει να αντιμετωπίζεται για κάθε περίπτωση χωριστά. Επίσης πολλές φορές, η σύγκρουση αυτή που δημιουργείται μεταξύ κάποιου προσώπου ή μέλους του οικογενειακού του περιβάλλοντος και των συμφερόντων του Ομίλου δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που δημιουργούν σύγχυση και εγείρουν αμφιβολίες. Η Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης αξιολογεί τις περιπτώσεις που τίθενται υπόψη της σχετικά με το αν συνιστούν υφιστάμενη ή δυνητική σύγκρουση συμφερόντων και παρέχει οδηγίες για την άρση της σύγκρουσης, εφόσον διαπιστώσει τη συνδρομή της. Η μητρική εταιρεία προτίθεται να υιοθετήσει πολιτική πρόληψης σύγκρουσης συμφερόντων η οποία θα αποτελέσει μέρος του Κώδικα Δεοντολογίας.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας προβλέπει τη δυνατότητα των εργαζομένων στον Όμιλο και τρίτων που συναλλάσσονται με αυτόν να αναφέρουν στην Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης κάθε συμπεριφορά που πιθανόν να αποκλίνει από το νόμο, τον Κώδικα, τις Πολιτικές και τους Κανονισμούς του Ομίλου ή έχουν αμφιβολία αν συμβαδίζει με αυτές. Υπάρχει η δυνατότητα υποβολής και ανώνυμης αναφοράς. Η Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης, με εχεμύθεια και εμπιστευτικότητα διερευνά τη βασιμότητα των αναφορών και εισηγείται τα κατάλληλα διορθωτικά μέτρα, στην περίπτωση που το περιεχόμενο της αναφοράς αξιολογηθεί ως βάσιμο. Η Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης κατά την κρίση της συνεργάζεται με άλλες Γενικές Διευθύνσεις του Ομίλου για την αξιολόγηση και διερεύνηση των αναφορών (π.χ. Γενική Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου ή Γενική Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού).
Επιδίωξη του Ομίλου είναι να διασφαλιστεί στην πράξη η πιστή τήρηση των κανόνων που επιβάλλεται να ακολουθούνται και να υιοθετούνται ως εταιρική συμπεριφορά σε κάθε οργανωτική μονάδα του Ομίλου. Ο αναθεωρημένος Κώδικας Δεοντολογίας αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή εντός του έτους 2024, στο πλαίσιο της ευρύτερης αναθεώρησης του συστήματος εταιρικής διακυβέρνησης προς συμμόρφωση με τις νεότερες νομοθετικές εξελίξεις, κυρίως αναφορικά με την εταιρική διακυβέρνηση, την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, την καταπολέμηση της διαφθοράς. Παράλληλα ενισχύεται η προστασία των προσώπων που αναφέρουν ή αποκαλύπτουν πληροφορίες τις οποίες απέκτησαν σε εργασιακό πλαίσιο και αφορούν παράνομες πράξεις (Whistleblowing) και προβλέπεται η επέκταση των διαύλων επικοινωνίας για την αναφορά παραβάσεων. Σε εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4990/2022 για την προστασία των προσώπων που αναφέρουν παραβάσεις του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Whistleblowing), έχει καταρτιστεί και αναμένεται να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή η σχετική Πολιτική.
Αντίστοιχα, ολοκληρώθηκε εντός του 2022 η κατάρτιση της Πολιτικής για την Καταπολέμηση της Βίας και της Παρενόχλησης στην εργασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4808/2021.
EKO Bulgaria
Οι μηχανισμοί αναφορών και οι σχετικές διαδικασίες αρμοδιοτήτων περιγράφονται στον Κώδικα Δεοντολογίας.
Οι εσωτερικοί κανόνες Πρόληψης Διαφθοράς προβλέπουν τη διαδικασία υποβολής ανώνυμων ειδοποιήσεων από τους υπαλλήλους της εταιρείας που σχετίζονται με υποψίες νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
Σύμφωνα με τον κανονισμό καταγγελιών, η εταιρεία εφάρμοσε ένα εσωτερικό κανάλι αναφοράς που παρέχει εμπιστευτικά μέσα επικοινωνίας για την αναφορά των σχετικών παραβιάσεων.
EKO Serbia
Οποιοσδήποτε εργαζόμενος αντιμετωπίσει την περιγραφόμενη κατάσταση ενημερώνει τον προϊστάμενό του, ο οποίος με τη σειρά του ενημερώνει τον αρμόδιο Διευθυντή.
Οποιοσδήποτε προμηθευτής αναγνωρίσει την περιγραφόμενη παραβίαση ενημερώνει τον συνεργάτη στο αρμόδιο τμήμα ή τον διευθυντή του τμήματος που είναι υπεύθυνο.
Jugopetrol
Οι υπηρεσίες, τα στελέχη και οι εργαζόμενοι του Ομίλου πρέπει να υποστηρίζονται συμβουλευτικά από τη Νομική Υπηρεσία του Ομίλου σε περίπτωση που έχουν οποιαδήποτε αμφιβολία ή χρειάζονται διευκρίνιση σχετικά με τη νομιμότητα των ενεργειών τους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
ΟΚΤΑ
Έχουμε εφαρμόσει μηχανισμό για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων, όπως ορίζει η νομοθεσία. Αναπτύξαμε μέτρα και διαδικασίες για την προστασία από την παρενόχληση στο χώρο εργασίας.
Έχουμε εφαρμόσει μηχανισμό προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πελατών και των εργαζομένων μας, και των δικαιωμάτων των εργαζομένων μας, όπως ορίζει η νομοθεσία. Έχουμε εφαρμόσει μέτρα και διαδικασίες για την ασφάλεια των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας. Επιπλέον, υφίσταται μια ομάδα εκπροσώπων που έχει οριστεί για θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας με καθορισμένες αρμοδιότητες βάσει νομοθεσίας. Προσφέρονται τακτικές εκπαιδεύσεις για τους νέους αναδόχους, τους οδηγούς φορτηγών και τους υπαλλήλους μας που αφορούν θέματα υγείας, ασφάλειας και περιβάλλοντος, καθώς και τις εσωτερικές διαδικασίες. Λειτουργία ανεξάρτητης Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου.