Αξιολόγηση
της αποτελεσματικότητας του Διοικητικού Συμβουλίου της HELLENiQ ENERGY από εξωτερικό σύμβουλο
36%
των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της HELLENiQ ENERGY είναι ανεξάρτητα και μη εκτελεστικά
11 μέλη
Διοικητικού Συμβουλίου με 3ετή θητεία
(2 εκτελεστικά) στην HELLENiQ ENERGY
100%
η συμμετοχή στις 16 συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της HELLENiQ ENERGY
Η HELLENiQ ENERGY, εφαρμόζει τις αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης και ενσωματώνει τις βέλτιστες πρακτικές της αγοράς προκειμένου να διασφαλίσει τη διαφάνεια και την υπεύθυνη λειτουργία της σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς της, αλλά και να ενισχύσει τον διάλογο με τους μετόχους και τους κοινωνικούς εταίρους. Επιπλέον, παρακολουθεί τις εξελίξεις στο τρέχον πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης, ώστε όχι μόνον να εγγυάται τη συμμόρφωσή της με αυτό, αλλά και να αναπτύσσει νέες πολιτικές, αξίες και αρχές που θα διέπουν τη λειτουργία της, εξασφαλίζοντας διαφάνεια και προστατεύοντας με αίσθημα υψηλής ευθύνης τα συμφέροντα των μετόχων, των εργαζομένων, της εφοδιαστικής αλυσίδας της οποίας ηγείται, καθώς και όλων των κοινωνικών εταίρων της.
Η υιοθέτηση και πιστή εφαρμογή των αρχών ορθής εταιρικής διακυβέρνησης συμβάλλει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των μετόχων και της κοινωνίας προς τον Όμιλο και τις θυγατρικές του εταιρείες, στην ενδυνάμωση της εταιρικής του φήμης, ενισχύοντας την ικανοποίηση των κοινωνικών εταίρων και αυξάνοντας τις προσδοκίες τους για διαρκή βελτίωση.
H HELLENiQ ENERGY εφαρμόζει τον Ελληνικό Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης (έκδοση Ιουνίου 2021) του Ελληνικού Συμβουλίου Εταιρικής Διακυβέρνησης (ΕΣΕΔ) για τις εισηγμένες εταιρείες (εφεξής ο «Κώδικας»). Ο Κώδικας ακολουθεί την προσέγγιση «συμμόρφωση ή εξήγηση» και απαιτεί από τις εισηγμένες εταιρείες που επιλέγουν να τον εφαρμόζουν, να δημοσιοποιούν την πρόθεσή τους αυτή και είτε να συμμορφώνονται με τις ειδικές πρακτικές του Κώδικα, είτε να εξηγούν αιτιολογημένα τους λόγους μη συμμόρφωσής τους με κάποιες απ’ αυτές. Η HELLENiQ ENERGY συμμορφώθηκε κατά τη διάρκεια του 2023 με τις διατάξεις του Κώδικα με περιορισμένες αποκλίσεις που παρουσιάζονται αναλυτικά στο κεφάλαιο της «Δήλωσης Εταιρικής Διακυβέρνησης» της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης 2023. Ο Κώδικας είναι διαθέσιμος σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας του Ομίλου www.helleniqenergy.gr.
Παράλληλα, στο πλαίσιο εφαρμογής ενός ολοκληρωμένου και ευέλικτου συστήματος εταιρικής διακυβέρνησης, η HELLENiQ ENERGY εφαρμόζει πρακτικές ορθής εταιρικής διακυβέρνησης, ορισμένες από τις οποίες είναι πρόσθετες των προβλεπόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία και σχετίζονται με τα καθήκοντα και τη συνολική λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου (αναλυτική αναφορά στις Επιτροπές του Δ.Σ. ακολουθεί στην ενότητα της «Δήλωσης Εταιρικής Διακυβέρνησης» της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης 2023).
Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι το ανώτατο διοικητικό όργανο της HELLENiQ ENERGY, το οποίο είναι συλλογικά υπεύθυνο για τη μακροπρόθεσμη πρόοδό της. Διαμορφώνει πρωτίστως τη στρατηγική και την αναπτυξιακή πολιτική, ενώ εποπτεύει και ελέγχει τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο ασκεί τις αρμοδιότητές του, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, το Καταστατικό και τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της HELLENiQ ENERGY και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.
Ποσοστό μελών ανά έτη συμμετοχής στο Δ.Σ.
11 μέλη
Διοικητικού Συμβουλίου με 3ετή θητεία (2 εκτελεστικά) στην HELLENiQ ENERGY
81,8%
των μελών Διοικητικού Συμβουλίου της HELLENiQ ENERGY είναι μη εκτελεστικά
36%
των μελών Διοικητικού Συμβουλίου της HELLENiQ ENERGY είναι ανεξάρτητα και μη εκτελεστικά
100%
η συμμετοχή στις 16 συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της HELLENiQ ENERGY
Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από 11 μέλη, τα οποία εκλέγονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 του Καταστατικού της HELLENiQ ENERGY. Το 2023, το Ελληνικό Δημόσιο είχε το δικαίωμα να διορίσει τέσσερα (4) μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε., με την προϋπόθεση ότι το ποσοστό του θα υπερέβαινε το 35% των μετόχων με δικαίωμα ψήφου της HELLENiQ ENERGY. Τον Δεκέμβριο του 2023 πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση μετά από αίτημα του μετόχου τηςΤΑΙΠΕΔ Α.Ε., σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 141 παρ. 1 του Ν. 4548/2018, η οποία ενέκρινε την τροποποίηση του Καταστατικού της εταιρείας, προκειμένου να προβλεφθεί η δυνατότητα του Ελληνικού Δημοσίου να διορίζει τρία (3) μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο, εφόσον κατέχει ποσοστό κάτω από το 35% αλλά πάνω από το 25% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου της HELLENiQ ENERGY (άρθρο 20, παράγραφοι 2α, 4 και 11 του Καταστατικού της Εταιρείας). Τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση χωρίς τη συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ, εφόσον το τελευταίο έχει ασκήσει το δικαίωμα απευθείας διορισμού. Η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου είναι τριετής. Τα μέλη του μπορούν να επανεκλεγούν και είναι ελεύθερα ανακλητά, ενώ η θητεία του υφιστάμενου Διοικητικού Συμβουλίου είναι μέχρι τις 30.06.2024, παρατεινόμενη μέχρι την ημερομηνία πραγματοποίησης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του έτους 2024.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της HELLENiQ ENERGY διαθέτει την κατάλληλη σύνθεση και πολυμορφία, καθώς και τον απαραίτητο συνδυασμό εκτελεστικών, μη εκτελεστικών και ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών, σύμφωνα με την εγκεκριμένη πολιτική καταλληλόλητας αναφορικά με το φύλο, την επάρκεια των γνώσεων και τις δεξιότητες, τους τομείς δραστηριότητας και την εμπειρία των μελών.
Η επιλογή των υποψήφιων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου διενεργείται σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζονται στην «Πολιτική Καταλληλότητας» της HELLENiQ ENERGY, η οποία είναι πλήρως εναρμονισμένη με τις ισχύουσες διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας. Σκοπός της Πολιτικής είναι ο καθορισμός των βασικών αρχών προς την Επιτροπή Υποψηφιοτήτων για την επιλογή, την ανανέωση της θητείας και την αντικατάσταση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και των κριτηρίων που έχουν τεθεί για τον σκοπό αυτό.
Φύλο
9 άνδρες, 2 Γυναίκες
Κατάρτιση
Ειδίκευση/ Μεταπτυχιακό και άνω
Υπηκοότητα
73% Ελληνική
27% Διπλή ή άλλη
Επιπρόσθετα, η HELLENiQ ENERGY εφαρμόζει «Πολιτική Πολυμορφίας», κατά την επιλογή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, με σκοπό την προώθηση ενός κατάλληλου επιπέδου διαφοροποίησης στο Διοικητικό Συμβούλιο και μιας πολυσυλλεκτικής ομάδας μελών. Συγκεντρώνοντας ένα ευρύ φάσμα προσόντων και δεξιοτήτων κατά την επιλογή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, εξασφαλίζεται η απαραίτητη ποικιλομορφία των απόψεων και η πολυεπίπεδη εμπειρία, που απαιτούνται για τη λήψη ορθών αποφάσεων και για την προώθηση της ισότητας και την εξάλειψη των διακρίσεων. Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την Πολιτική και το περιεχόμενό της διατίθενται εντός της «Πολιτικής Καταλληλότητας», η οποία είναι διαθέσιμη προς όλους τους κοινωνικούς εταίρους, μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας του Ομίλου www.helleniqenergy.gr.
Η HELLENiQ ENERGY έχει καθιερώσει, διατηρεί και εφαρμόζει «Πολιτική Αποδοχών» των μελών Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία ευθυγραμμίζεται με την επιχειρηματική στρατηγική, τους στόχους και τη βιωσιμότητά της. Η Πολιτική Αποδοχών εγκρίθηκε με την απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της HELLENiQ ENERGY με ημερομηνία 20 Δεκεμβρίου 2019 και τροποποιήθηκε με απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της 30ης Ιουνίου 2021. Η Έκθεση Αποδοχών του έτους 2023 είναι διαθέσιμη στην εταιρική ιστοσελίδα του Ομίλου, η οποία και θα εγκριθεί κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση που θα λάβει χώρα στις 27 Ιουνίου 2024.
Επιπρόσθετα, η HELLENiQ ENERGY διαθέτει και εφαρμόζει Πολιτική και Διαδικασία Αξιολόγησης του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ και ο Κανονισμός Λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου, ο οποίος έχει υιοθετηθεί από την εταιρεία, προβλέπει την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Διοικητικού Συμβουλίου (ως συλλογικού οργάνου), των επιτροπών του καθώς και των μεμονωμένων μελών τους ετησίως, ενώ – ανά τριετία – προβλέπεται η αξιολόγηση αυτή να διενεργείται από εξωτερικό σύμβουλο.
Οι αρμοδιότητες της Διοίκησης και του Διοικητικού Συμβουλίου της HELLENiQ ENERGY προσδιορίζονται στο Καταστατικό, καθώς και στον Κανονισμό Λειτουργίας της εταιρείας, ο οποίος περιγράφει τον ρόλο και τις αρμοδιότητες των Επιτροπών του Διοικητικού Συμβουλίου. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ενότητα Δ7 (σελ. 57) της «Δήλωσης Εταιρικής Διακυβέρνησης» της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης 2023.
Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει συστήσει πέντε (5) επιτροπές για την αναβάθμιση της λειτουργίας του και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς του στην επίτευξη των εταιρικών στόχων και την εύρυθμη λειτουργία της HELLENiQ ENERGY. Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τις επιτροπές είναι διαθέσιμες στην Ετήσια Οικονομική Έκθεση 2023.
Επιτροπή Ελέγχου |
Επιτροπή Αμοιβών και Σχεδιασμού Διαδοχής |
Επιτροπή Υποψηφιοτήτων |
Λοιπές Επιτροπές |
|
---|---|---|---|---|
Διοικητικό Συμβούλιο |
3 μέλη 100% ανεξάρτητα |
3 μέλη 67% ανεξάρτητα |
3 μέλη 67% ανεξάρτητα |
Επιτροπή Βιώσιμης Ανάπτυξης Επιτροπή — Επιτροπή Στρατηγικής και Διαχείρισης Κινδύνων |
Η Επιτροπή Βιώσιμης Ανάπτυξης συνδράμει το Διοικητικό Συμβούλιο στην ενίσχυση της μακροπρόθεσμης δέσμευσης της HELLENiQ ENERGY για τη δημιουργία αξίας και στους τρεις πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης (οικονομία, περιβάλλον και κοινωνία) και επιβλέπει την εφαρμογή υπεύθυνης και ηθικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς, σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και διακυβέρνησης (ESG).
Η Επιτροπή είναι αρμόδια:
Οι σχετικές δεσμεύσεις της HELLENiQ ENERGY και των εταιρειών του Ομίλου αναφέρονται στην πολιτική υγείας, ασφάλειας, περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης, η οποία περιλαμβάνεται στον Κανονισμό Λειτουργίας.
Παράλληλα, η Εκτελεστική Επιτροπή έχει, τόσο συμβουλευτικό και εισηγητικό χαρακτήρα, όσο και εκτελεστικό, στον βαθμό που της ανατίθενται συγκεκριμένες εκτελεστικές αρμοδιότητες από το Διοικητικό Συμβούλιο και, κατ’ επέκταση, την Επιτροπή Βιώσιμης Ανάπτυξης για τα σχετικά θέματα. Επεξεργάζεται και διαμορφώνει θέματα στρατηγικού χαρακτήρα εφ’ όλων των τομέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του Ομίλου και των θυγατρικών εταιρειών, εσωτερικού και εξωτερικού. Ενδεικτικά (και όχι περιοριστικά) οι κύριες αρμοδιότητες της Εκτελεστικής Επιτροπής είναι:
Η Επιτροπή συνεδρίασε δύο φορές το 2023, στις 14 Μαρτίου και στις 28 Ιουλίου. Κατά την πρώτη συνεδρίαση του έτους, το βασικό θέμα προς συζήτηση ήταν η μελέτη για τη στρατηγική και λειτουργία του Ομίλου σε σχέση με τη βιώσιμη ανάπτυξη και τα θέματα ESG. Στη δεύτερη συνεδρίαση παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της προαναφερθείσας μελέτης και εγκρίθηκαν οι προτεινόμενες αλλαγές, οι οποίες περιλάμβαναν τόσο τη δημιουργία νέας οργανωτικής δομής, όσο και την εισαγωγή ενός νέου μοντέλου διακυβέρνησης για τα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης/ ESG, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ρόλους σε όλες τις εμπλεκόμενες οργανωτικές μονάδες του Ομίλου.
Το 2023 τα ορόσημα στην Εταιρική Διακυβέρνηση της HELLENiQ ENERGY ήταν:
Η πρώτη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Διοικητικού Συμβουλίου από εξωτερικό σύμβουλο ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2023. Η αξιολόγηση αφορά στις συλλογικές ικανότητες του Διοικητικού Συμβουλίου ως Σώμα, των Επιτροπών του, αλλά και στις ατομικές ικανότητες και τη συνεισφορά των μελών του.
Η πρώτη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Διοικητικού Συμβουλίου από εξωτερικό σύμβουλο ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2023. Η αξιολόγηση αφορά στις συλλογικές ικανότητες του Διοικητικού Συμβουλίου ως Σώμα, των Επιτροπών του, αλλά και στις ατομικές ικανότητες και τη συνεισφορά των μελών του.
Το Διοικητικό Συμβούλιο, τον Μάιο του 2023, αποφάσισε να ορίσει, αποφάσισε να διορίσει ένα από τα ανεξάρτητα μέλη του ως «Ανώτατο Ανεξάρτητο Μέλος» (Senior Independent Director) με αρμοδιότητες: α) την υποστήριξη του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, β) τον συντονισμό της αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ του Προέδρου και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, γ) την ηγεσία των συνεδριάσεων των μη εκτελεστικών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και της διενεργούμενης αξιολόγησης του Προέδρου. Ο κ. Ιορδάνης Αϊβάζης, ο οποίος αποτελεί το αρχαιότερο από τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ορίσθηκε ως Ανώτατο Ανεξάρτητο Μέλος.
Η Διοίκηση της HELLENiQ ENERGY τηρεί απαρέγκλιτα τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού και επιδεικνύει μηδενική ανοχή σε περιστατικά διαφθοράς, υιοθετώντας σταθερά τα αυστηρότερα πρότυπα Κανονιστικής Συμμόρφωσης, ανταποκρινόμενη διαχρονικά στα υψηλότερα επίπεδα εταιρικής υπευθυνότητας.
Η εκπλήρωση των υψηλότερων επιπέδων εταιρικής υπευθυνότητας από την πλευρά της εταιρείας, ενισχύει την εμπορική της θέση και εδραιώνει τη φήμη της, τόσο εντός της επικράτειας της Ελλάδας, όσο και στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο, καλλιεργείται κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας μεταξύ της εταιρείας και των κοινωνικών εταίρων της, όπως τα πρόσωπα και οι φορείς με τους οποίους συναλλάσσεται, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων της, των πελατών, προμηθευτών και καταναλωτών της, των μετόχων της, καθώς και των κατοίκων που διαμένουν πλησίον των χώρων στους οποίους δραστηριοποιείται.
Στον Κώδικα Δεοντολογίας της HELLENiQ ENERGY προσδιορίζονται οι βασικές αρχές ηθικής και δεοντολογίας που διέπουν τη δραστηριότητα του Ομίλου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επιπρόσθετα, καθορίζεται ο τρόπος και τα απαραίτητα εργαλεία λειτουργίας της εταιρείας, τα οποία απαιτούνται για να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί της στόχοι, με τελικό σκοπό τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξής της. Ο Κώδικας Δεοντολογίας είναι δεσμευτικός για όλους τους εργαζομένους του Ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες των χωρών που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, καθώς και στην αγγλική, ενώ είναι διαθέσιμος μέσω του εσωτερικού ιστότοπου (intranet), καθώς και μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας του Ομίλου. Ο Κώδικας Δεοντολογίας δεσμεύει επίσης κάθε φυσικό πρόσωπο ή φορέα που συναλλάσσεται με τις εταιρείες του Ομίλου.
Η διαρκής δέσμευση όλων των μερών του Ομίλου στον Κώδικα Δεοντολογίας, διασφαλίζεται μέσω επαναλαμβανομένων και σε τακτική βάση διαδικασιών αποδοχής των δεσμεύσεων του Κώδικα. Η συνεχής τήρηση των διαδικασιών επαναβεβαίωσης των δεσμεύσεων του Κώδικα από τους εργαζόμενους υλοποιείται μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού και Διοικητικών Υπηρεσιών Ομίλου. Παράλληλα, η Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης είναι επιφορτισμένη να μεριμνά για την ορθή και αποτελεσματική εφαρμογή του, για την παροχή συμβουλών σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κώδικα, αλλά και για τη διερεύνηση αναφορών ή καταγγελιών για περιστατικά παραβίασής του, ενώ η εσωτερική δομή και εταιρική διακυβέρνηση της HELLENiQ ENERGY και των θυγατρικών της προβλέπουν επαρκείς ασφαλιστικές δικλείδες, συμπράξεις δύο ή και περισσοτέρων προσώπων, εσωτερικές εγκρίσεις και ελέγχους, ώστε να προλαμβάνονται φαινόμενα μη σύννομης λειτουργίας ή/και διαφθοράς.
Κατά την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας για δεκατρία συναπτά έτη, λαμβάνει χώρα συνεχής και εκτεταμένη εκπαίδευση, καθώς και επιμόρφωση των στελεχών και των εργαζομένων της HELLENiQ ENERGY, συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών της, στο περιεχόμενο, τις βασικές αρχές και δεσμεύσεις του Κώδικα, ενώ παράλληλα αποτελεί μέρος της εισαγωγικής προαπαιτούμενης εκπαίδευσης των νεοπροσληφθέντων.
Ο αναθεωρημένος Κώδικας Δεοντολογίας αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή εντός του έτους 2024, στο πλαίσιο της ευρύτερης αναθεώρησης του συστήματος εταιρικής διακυβέρνησης προς συμμόρφωση με τις νεότερες νομοθετικές εξελίξεις, κυρίως αναφορικά με την εταιρική διακυβέρνηση, την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και την καταπολέμηση της διαφθοράς.
Παράλληλα ενισχύεται η προστασία των προσώπων που αναφέρουν ή αποκαλύπτουν πληροφορίες τις οποίες απέκτησαν σε εργασιακό πλαίσιο και αφορούν παράνομες πράξεις (Whistleblowing) και προβλέπεται η επέκταση των διαύλων επικοινωνίας για την αναφορά παραβάσεων. Σε εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4990/2022 για την προστασία των προσώπων που αναφέρουν παραβάσεις του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Whistleblowing), έχει καταρτιστεί και τεθεί σε εφαρμογή η σχετική Πολιτική (εντός του 2024).
Αντίστοιχα, το 2022 ολοκληρώθηκε η κατάρτιση της Πολιτικής για την Καταπολέμηση της Βίας και της Παρενόχλησης στην εργασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4808/2021.
Οι Γενικές Διευθύνσεις και οι Διευθύνσεις της HELLENiQ ENERGY, στοχεύοντας στην εύρυθμη, αποτελεσματική και με διαφάνεια λειτουργία της εταιρείας, καταρτίζουν εντός του πλαισίου Κανονιστικής Συμμόρφωσης, πολιτικές και διαδικασίες που υπάγονται στο Επιχειρησιακό Σύστημα Οργάνωσης (Ε.Σ.Ο.), των οποίων η έγκριση λαμβάνει χώρα ανάλογα με το περιεχόμενο και το πεδίο εφαρμογής τους από τη Διοίκηση του Ομίλου ή/και από τα Διευθυντικά Στελέχη των οργανωτικών μονάδων ή των θυγατρικών εταιρειών, σύμφωνα με την ισχύουσα Πολιτική Εφαρμογής Ε.Σ.Ο.
Η Διεύθυνση Φορολογικών και Τελωνειακών Ομίλου (ΔΦ&ΤΟ) διαχειρίζεται, συντονίζει, παρακολουθεί και ελέγχει κεντρικά το σύνολο των φορολογικών και τελωνειακών θεμάτων για όλες τις εταιρείες του Ομίλου στη χώρα, ενώ επίσης είναι υπεύθυνη για όλες τις αντίστοιχες δικαιοδοσίες στα κράτη που δραστηριοποιείται ο Όμιλος. Η ΔΦ&ΤΟ εξασφαλίζει την τήρηση της φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας, εκπληρώνει τις ρυθμιστικές απαιτήσεις συμμόρφωσης, καθορίζει το απαιτούμενο πλαίσιο λειτουργίας για διαφάνεια και έλεγχο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην αλλοδαπή, σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τις πρακτικές και πολιτικές του Ομίλου, σε στενή συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές και Υπηρεσίες.
Ειδικά στην Ελλάδα, όπου βρίσκονται οι κύριες δραστηριότητες του Ομίλου και η μητρική εταιρεία, η φορολογική συμμόρφωση επιβεβαιώνεται ετησίως και μέσω της λήψης φορολογικών πιστοποιητικών για κάθε εταιρεία, τα οποία εκδίδουν οι ορκωτοί ελεγκτές μετά από έλεγχο και είναι πάντα με «γνώμη χωρίς επιφύλαξη».
Η ΔΦ&ΤΟ επιτελεί παράλληλα χρέη φορολογικού συμβούλου στον Όμιλο, με την παροχή καθοδήγησης μέσω προτάσεων και οδηγιών, παρακολουθώντας άμεσα τις εξελίξεις και τις διαρκείς αλλαγές του αντίστοιχου θεσμικού/ ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του Ομίλου. Επιπλέον, συμμετέχει ενεργά σε επιτροπές και φορείς για τη διαβούλευση και υποβολή πρόσθετων προτάσεων και προσαρμογών, προς τις αρμόδιες υπηρεσίες. Τέλος, αξιοποιεί κατάλληλα το πλαίσιο για τη βελτιστοποίηση των φορολογικών ταμειακών ροών και επιστροφών, ενώ εξετάζει παράλληλα την υπαγωγή επενδύσεων στο πλαίσιο αναπτυξιακών νόμων, με στόχο τη βέλτιστη συνολική διαχείριση των φορολογικών και τελωνειακών θεμάτων σε όλα τα επίπεδα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις αντίστοιχες επιπτώσεις, κινδύνους και ευκαιρίες.
Η HELLENiQ ENERGY έχει υιοθετήσει Πολιτική Ανταγωνισμού και έχει συντάξει εγχειρίδιο συμμόρφωσης από το 2018. Η Πολιτική Ανταγωνισμού αποτυπώνει τη διαρκή δέσμευση της HELLENiQ ENERGY να συμμορφώνεται με τις επιταγές της ελληνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας ανταγωνισμού, καθώς και των εθνικών νομοθεσιών των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται.
Περαιτέρω, η Πολιτική Ανταγωνισμού δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της Διοίκησης, τα στελέχη και τους εργαζόμενους της HELLENiQ ENERGY και των θυγατρικών της να κατανοήσουν τους θεμελιώδεις κανόνες που διέπουν το Δίκαιο του Ανταγωνισμού και την επίδραση των κανόνων αυτών στην καθημερινή λειτουργία του Ομίλου και στη διαμόρφωση των επιχειρηματικών πρακτικών του.
Η Πολιτική Ανταγωνισμού και το εγχειρίδιο συμμόρφωσης αναθεωρήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2023, με σκοπό την προσαρμογή τους στις πρόσφατες τροποποιήσεις της νομοθεσίας, αξιοποιώντας τις σχετικές Κατευθυντήριες Γραμμές που εξέδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ).
Η υλοποίηση των επιχειρηματικών στόχων της HELLENiQ ENERGY, καθώς και η λειτουργία και η οικονομική δραστηριότητα του Ομίλου συνολικά, λαμβάνει χώρα σε συμφωνία με τους κανόνες του Δικαίου Ανταγωνισμού, συμβάλλοντας έτσι στη βιώσιμη ανάπτυξή του, αλλά και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του Ομίλου. Παράλληλα αποτρέπονται τυχόν παραβάσεις της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, οι οποίες θα μπορούσαν να βλάψουν τη φήμη του Ομίλου και να εκθέσουν είτε τον Όμιλο, είτε κάποιον εργαζόμενο μεμονωμένα σε κίνδυνο βαρύτατων κυρώσεων.
Η HELLENiQ ENERGY διαθέτει έναν εκτεταμένο κατάλογο με περισσότερους από 14.000 ενεργούς προμηθευτές, για την αγορά υλικών και εξοπλισμού ή τη λήψη υπηρεσιών. Στους συνεργάτες του Ομίλου περιλαμβάνονται πολυεθνικές εταιρείες, αλλά και μεγάλες, μεσαίες, μικρομεσαίες και μικρές τοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν σημαντικούς εταίρους για τη συμβολή και επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων του. Οι προμηθευτές του συνεισφέρουν στην ανταγωνιστικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξή του, επηρεάζοντας όχι μόνο την οικονομική του απόδοση, αλλά και τις σχέσεις του με τους λοιπούς κοινωνικούς εταίρους. Έτσι, ο Όμιλος φροντίζει να εξοφλεί εγκαίρως και με βάση τον Κανονισμό Προμηθειών, καθώς και με την εκάστοτε πολιτική πληρωμών τους συνεργάτες του, συμπεριλαμβανομένων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ειδικά για την τελευταία κατηγορία, ο Όμιλος βρίσκεται σε διάλογο με τους προμηθευτές του, ώστε να επιτευχθεί ένα αμοιβαίο ικανοποιητικό πλαίσιο πληρωμής.
Βασικός στόχος για τη Διεύθυνση Προμηθειών του Ομίλου είναι η ανάπτυξη και διατήρηση ευρείας, αξιόπιστης και βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας, επιδιώκοντας:
Για να επιτύχει τα παραπάνω και θέτοντας ως στόχο την περαιτέρω διάχυση των αρχών βιώσιμης ανάπτυξης που έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει, η HELLENiQ ENERGY ακολουθεί ένα καθορισμένο πλαίσιο συνεργασίας, το οποίο περιλαμβάνει Κώδικα Δεοντολογίας, Κανονισμό Προμηθειών, πολιτικές και διαδικασίες για την προαγωγή της υγιεινής και ασφάλειας, προσήλωση σε περιβαλλοντικούς κανόνες και υπεύθυνες εργασιακές πρακτικές με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και διαδικασία αξιολόγησης προμηθευτών.
Οι συνεργάτες της Διεύθυνσης Προμηθειών του Ομίλου επιλέγονται και αξιολογούνται, τόσο κατά την ένταξή τους στον κατάλογο προμηθευτών, όσο και κατά τη συνεργασία μαζί τους, με βάση όχι μόνο επιχειρηματικά κριτήρια, αλλά και με κριτήρια βιώσιμης ανάπτυξης. Στις συμβάσεις της Διεύθυνσης ενσωματώνεται «όρος συμμόρφωσης» των προμηθευτών του με τις αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου του ΟΗΕ στους τομείς των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της εργασίας, του περιβάλλοντος και της καταπολέμησης της διαφθοράς.
Εντός του 2023, η Διεύθυνση Προμηθειών Ομίλου υλοποίησε ένα μεγάλο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού για την αριστοποίηση των σχετικών διαδικασιών. Περιέλαβε μια νέα διαδικασία ελέγχου και καταγραφής προμηθευτών στο μητρώο της εταιρείας και αξιολόγησή τους με βάση τέσσερεις πυλώνες:
Επέκταση του πεδίου εφαρμογής του προγράμματος και περαιτέρω βελτιώσεις έχουν προγραμματιστεί για το 2024.
H HELLENiQ ENERGY καταγράφει και ελέγχει τους προμηθευτές και συνεργάτες της υπό το πρίσμα τεσσάρων βασικών πλαισίων:
1. Ρυθμιστικό και Νομικό
2. Περιβαλλοντικό και Κοινωνικό
3. Χρηματοοικονομικό
4. Επιχειρησιακό
Όλες οι δραστηριότητες σχετικά με τη διαφήμιση και οι προωθητικές ενέργειες των προϊόντων συμμορφώνονται πλήρως με τον Κώδικα Δεοντολογίας του Συνδέσμου Διαφημιζόμενων Ελλάδος και της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας. Τα στελέχη της Διεύθυνσης Μάρκετινγκ παρακολουθούν εκπαιδευτικά προγράμματα και συμμετέχουν σε σεμινάρια, με σκοπό την πλήρη ενημέρωση και τη διατήρηση της εξαιρετικής τους επαγγελματικής επάρκειας, σε θέματα σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές και τους νέους κανονισμούς σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, που διέπουν τον τομέα της διαφήμισης και της προώθησης προϊόντων.