80.104
ποιοτικές αναλύσεις σε
6.630
δείγματα καυσίμων πρατηρίων και
5.636
έλεγχοι ακρίβειας ποσοτικών παραδόσεων σε ακροσωλήνια αντλιών πρατηρίων
7.264
ποιοτικοί έλεγχοι σε
αεροπορικά καύσιμα και
24.680
ποιοτικοί έλεγχοι σε
λιπαντικά ΕΚΟ
1.631
πρατήρια στην Ελλάδα και
323
πρατήρια στο εξωτερικό
319
υποδομές φόρτισης
ηλεκτροκίνητων οχημάτων
σε πρατήρια ΕΚΟ/bp
και σημεία ενδιαφέροντος
Η HELLENiQ ENERGY προσφέρει καινοτόμα, υψηλής ποιότητας προϊόντα με ανταγωνιστική σχέση ποιότητας-τιμής μέσα από ένα ευρύ δίκτυο πρατηρίων, με πλήρη γεωγραφική κάλυψη στις 13 περιφέρειες της χώρας. Τα προϊόντα διατίθενται σε εμπορικούς πελάτες και καταναλωτές, στη βιομηχανία και σε μεταπωλητές. Ο Όμιλος διαθέτει το πληρέστερο δίκτυο εφοδιασμού καυσίμων με 16 εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής καυσίμων, 23 σταθμούς ανεφοδιασμού αεροσκαφών στα κυριότερα αεροδρόμια, 2 εμφιαλωτήρια υγραερίου και 1 μονάδα παραγωγής και συσκευασίας λιπαντικών. Επιπρόσθετα, η σημαντική αποθηκευτική δυνατότητα του Ομίλου, αποτελεί δικλείδα ασφαλείας για την απρόσκοπτη προμήθεια καυσίμων στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αυξημένη ζήτηση των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει ο Όμιλος, συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων και της ηλεκτροκίνησης, σε συνδυασμό με την ικανότητά του να ανταποκριθεί στη ζήτηση, συντελούν στη συνεχή αύξηση του κύκλου εργασιών του αλλά και στην επέκταση του δικτύου των ιδιολειτουργούμενων πρατηρίων του.
Στην Ελλάδα, ο Όμιλος με τη θυγατρική, ΕΚΟ ΑΒΕΕ, έχει ισχυρή παρουσία στην αγορά μέσω των εμπορικών σημάτων ΕΚΟ και bp. Συγκεκριμένα, διαθέτει δίκτυο με περισσότερα από 1.631 πρατήρια εμπορίας καυσίμων, εκ των οποίων τα 219 είναι ιδιολειτουργούμενα. Στο εξωτερικό, μέσω των θυγατρικών εταιρειών του δραστηριοποιείται στις αγορές της Κύπρου, της Βουλγαρίας, της Σερβίας, του Μαυροβουνίου και της Δημοκρατίας της Β. Μακεδονίας. Συγκεκριμένα διαθέτει 323 πρατήρια, εκ των οποίων τα 249 είναι ιδιολειτουργούμενα. Παράλληλα, ο Όμιλος πραγματοποιεί εξαγωγές σε όλες τις σημαντικές αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ο Όμιλος λειτουργεί βάσει των πλέον αυστηρών προδιαγραφών σε όλες τις εγκαταστάσεις και τα πρατήριά του, με στόχο τη διαρκή ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών κατά τον εφοδιασμό τους. Στο ίδιο πλαίσιο, διασφαλίζει την ποιότητα των προϊόντων του μέσω συνεχών ποιοτικών ελέγχων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από το διυλιστήριο έως το σημείο πώλησης στον πελάτη. Όλα τα ενεργειακά προϊόντα της HELLENiQ ENERGY (υγραέριο, βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη, μαζούτ, άσφαλτος) πληρούν τις προδιαγραφές της Εθνικής και Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
Επιπρόσθετα, ο Όμιλος εφαρμόζει βέλτιστες πρακτικές λειτουργίας για την ασφαλή διαχείριση των προϊόντων, με σεβασμό στο περιβάλλον. Σε όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων της, η HELLENiQ ENERGY διαθέτει πιστοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης της Ποιότητας, της Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία, του Περιβάλλοντος και της Ενέργειας. Όλα τα Συστήματα Διαχείρισης αξιολογούνται και βελτιώνονται ετησίως, προκειμένου να επιτευχθούν υψηλού επιπέδου επιδόσεις για τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Παράλληλα, η HELLENiQ ENERGY, παρακολουθεί διαρκώς τις εξελίξεις και συμβάλλει έμπρακτα στην προώθηση και τη λειτουργία της βιώσιμης κινητικότητας, στηρίζοντας δράσεις που σκοπό έχουν να μεταβάλουν την τεχνολογική διάρθρωση και το μείγμα καυσίμων των μέσων μεταφοράς για τη μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο υλοποιούνται οι στόχοι του Ομίλου για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, αλλά επίσης δημιουργούνται νέες πηγές εσόδων, μέσω επενδύσεων σε προηγμένα βιοκαύσιμα, καθώς και στην ανάπτυξη του δικτύου των σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Η φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV) είναι μια υπηρεσία που παρέχεται από την ElpeFuture, θυγατρική του Ομίλου, η οποία, μεταξύ άλλων, λειτουργεί ταχυφορτιστές σε πρατήρια EKO και bp σε αστικές περιοχές και αυτοκινητόδρομους. Η ανανεώσιμη ενέργεια που παράγεται από τους ηλιακούς συλλέκτες, οι οποίοι εγκαθίστανται σε συνεχώς αυξανόμενο αριθμό πρατηρίων ΕΚΟ και bp, καταναλώνεται ταυτόχρονα από τους φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μετατρέποντας την υπηρεσία φόρτισης σε υπηρεσία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και συμβάλλοντας έτσι στην απανθρακοποίηση των μεταφορών και στη σταδιακή απεξάρτηση της χώρας από τα ορυκτά καύσιμα.
Η HELLENiQ ENERGY, παρακολουθεί διαρκώς τις εξελίξεις και συμβάλλει έμπρακτα στην προώθηση και τη λειτουργία της βιώσιμης κινητικότητας, στηρίζοντας δράσεις που σκοπό έχουν να μεταβάλουν την τεχνολογική διάρθρωση και το μείγμα καυσίμων των μέσων μεταφοράς για τη μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Επιπρόσθετα, ο Όμιλος, μέσω της θυγατρικής του ΕΚΟ, συμβάλει συνολικά στη μείωση των εκπομπών CO2 στον τομέα των οδικών και αεροπορικών μεταφορών προσφέροντας βιώσιμα καύσιμα, όπως το βιοντίζελ, η βιοαιθανόλη και το SAF (Sustainable Aviation Fuel). Σχετικά με τα βιοκαύσιμα, δίνεται αναλυτική πληροφόρηση στο κεφάλαιο «Κλιματική Αλλαγή», ενότητα «Προώθηση Βιώσιμων Προϊόντων».
Στη στρατηγική του Ομίλου εντάσσονται και τα νέα πρατήρια του μέλλοντος, τα οποία υλοποιούνται με επιτυχία μέσω του προγράμματος Horizon, το οποίο αποτελεί τον βασικό πυλώνα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της HELLENiQ ENERGY. Συμβάλλοντας στο ευρύτερο πρόγραμμα μετασχηματισμού του Ομίλου, το πρόγραμμα «Vision 2025» θέτει ως στόχο τα πρατήρια του μέλλοντος να προσφέρουν νέες ψηφιακές λειτουργίες, βελτιωμένη πληροφόρηση και πληρέστερη εξυπηρέτηση των συνεργατών και εταιρικών πελατών.
Το 2023, το Σύστημα Πιστότητας (Loyalty) για τη Λιανική Εμπορία εξελίχθηκε περαιτέρω, καλύπτοντας τις εμπορικές δραστηριότητες σε Ελλάδα και θυγατρικές εξωτερικού, ενώ το 2024 αναμένεται η ψηφιοποίηση του καναλιού επικοινωνίας και εξυπηρέτησης πελατών Λιανικής μέσα από το πρόγραμμα e-EKO, καθιστώντας έτσι τον Όμιλο πρωτοπόρο τόσο στην ψηφιακή όσο και στην πράσινη μετάβαση.
Η εμπορική εταιρεία της HELLENiQ ENERGY, ΕΚΟ ΑΒΕΕ, με ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω των εμπορικών σημάτων ΕΚΟ και bp, δραστηριοποιείται στην Ελλάδα σε λιανική και χονδρική πώληση.
Kατανομή του συνολικού όγκου των πωλήσεων στην Ελλάδα
Κυριότερα brands του δικτύου πρατηρίων ΕΚΟ/bp
Στο εξωτερικό, η HELLENiQ ENERGY, μέσω των θυγατρικών εταιρειών της, δραστηριοποιείται στις αγορές της Κύπρου, της Βουλγαρίας, της Σερβίας, του Μαυροβουνίου και της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας. Παράλληλα, εξαγωγές πραγματοποιούνται σε όλες τις σημαντικές αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Παρακάτω παρουσιάζονται αναλυτικά τα στοιχεία της κάθε θυγατρικής εταιρείας.
Εταιρεία εμπορίας καυσίμων που κατέχει ηγετική θέση στην Κυπριακή αγορά με μερίδιο αγοράς 33%. Προμηθεύει καταναλωτές και επιχειρήσεις με προϊόντα της ΕΚΟ (καύσιμα και λιπαντικά). Ο συνολικός όγκος των πωλήσεων κατανέμεται ως εξής: Λιανική πώληση (μέσω 98 πρατηρίων) 56,79%, εμπορικοί και βιομηχανικοί πελάτες 14,59%, άλλες εταιρείες πετρελαιοειδών (πρατήρια) 10,79%, πελάτες LPG 6,86%, διεθνείς πελάτες 10,61% (ναυτιλιακά καύσιμα 2,44% και καύσιμα αεροσκαφών 8,17%) και λιπαντικά 0,36%.
Το δίκτυο πρατηρίων της περιλαμβάνει 57 πρατήρια καυσίμων (ιδιολειτουργούμενα), που καλύπτουν το 5,6% των τοπικών αναγκών και συνιστούν το 3,81% της εγχώριας αγοράς. Ο όγκος πωλήσεων κατανέμεται μεταξύ χονδρικής 7% και λιανικής 93%.
Καλύπτει περίπου το 71% της αγοράς καυσίμων στη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας. Επιπλέον, ο Όμιλος μέσω της ΟΚΤΑ, λόγω της σημαντικής αποθηκευτικής δυνατότητας της εταιρείας, λειτουργεί και ως μηχανισμός ασφαλείας για την απρόσκοπτη προμήθεια καυσίμων στις αγορές όπου δραστηριοποιείται (κυρίως στη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας και στο Κόσοβο καθώς και σε Σερβία, Μαυροβούνιο και Αλβανία), γεγονός που εδραιώνει την κυρίαρχη θέση του Ομίλου στην περιοχή των Βαλκανίων. Παράλληλα, είναι σημαντικός εξαγωγέας και σημαντικός εργοδότης εργασιών μεταφορών, logistics και τεχνικής υποστήριξης. Μέσω του δικτύου των 25 πρατηρίων που διαθέτει καλύπτει το 7% της τοπικής λιανικής αγοράς σε αριθμό πρατηρίων καυσίμων, ενώ έχει μερίδιο αγοράς της τάξεως του 13% ως προς τον όγκο πωλήσεων στη λιανική εμπορία.
Το δίκτυο πρατηρίων της καλύπτει γεωγραφικώς το 90% της χώρας στη λιανική αγορά, ενώ η εταιρεία καλύπτει αντίστοιχα το 100% της χώρας στη χονδρική. Το μερίδιο αγοράς στη λιανική είναι 5,9% (97 πρατήρια καυσίμων). Όλα τα πρατήρια είναι ιδιολειτουργούμενα. Ο όγκος πωλήσεων κατανέμεται μεταξύ χονδρικής 13% και λιανικής 87%.
Κατέχει το 41% του μεριδίου λιανικής αγοράς και το 39% ως προς τον αριθμό των πρατηρίων στο Μαυροβούνιο. Διαθέτει ένα δίκτυο 46 πρατηρίων, 3 σταθμών εξυπηρέτησης Yacht, 1 εγκατάσταση καυσίμων στην πόλη Bar καθώς και 2 εγκαταστάσεις με αεροπορικά καύσιμα στις πόλεις Tivat και την Podgorica.
Η θυγατρική του Ομίλου, ElpeFuture, έχει θέσει ως στόχο την εδραίωσή της στην αγορά ταχείας φόρτισης, μέσω της ανάπτυξης εκτεταμένου δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων (Η/Ο) και της προσφοράς αντίστοιχων υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, σε όλη την επικράτεια. Λειτουργεί 319 υποδομές φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε πρατήρια ΕΚΟ/bp και σημεία ενδιαφέροντος. Η ανανεώσιμη ενέργεια που παράγεται από τα φωτοβολταϊκά συστήματα, τα οποία εγκαθίστανται σε συνεχώς αυξανόμενο αριθμό πρατηρίων ΕΚΟ και bp, καταναλώνεται ταυτόχρονα από τους φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων και μετατρέπει την υπηρεσία φόρτισης σε υπηρεσία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Συμπληρωματικά με την εφαρμογή κινητών συσκευών ElpeFuture ChargenGo, η οποία παρέχει υπηρεσίες 24ωρης εξυπηρέτησης και συνεχώς εμπλουτίζεται, η ElpeFuture προσφέρει δυνατότητα υποστήριξης και σε εγγεγραμμένους χρήστες με παροχή RFID καρτών (καρτών με ταυτοποίηση μέσω ραδιοσυχνοτήτων), ενώ υλοποιήθηκαν συνεργασίες με εταιρείες εισαγωγών αυτοκινήτων για την παροχή RFID καρτών που φέρουν τα λογότυπα των συνεργατών.
Το 2023, η εταιρεία πέτυχε σημαντική αύξηση του αριθμού σημείων φόρτισης διαθέτοντας πλέον το ακόλουθο δίκτυο.
70
ταχυφορτιστές ισχύος (50-120kW) σε πρατήρια ΚΑΛΥΨΩ (ΕΚΟ & bp) σε αυτοκινητόδρομους και αστικές περιοχές.
249
σημεία φόρτισης ισχύος 22kW σε χώρους στάθμευσης σε μεγάλα εμπορικά κέντρα, σε δημόσιους χώρους στάθμευσης αλλά και σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης των εγκαταστάσεων του Ομίλου και σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις Β2Β.
Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη θετική εμπειρία των πελατών της, η HELLENiQ ENERGY, μέσω της θυγατρικής της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, έχει θέσει σε εφαρμογή μια σειρά από προγράμματα και πρωτοβουλίες για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την ανταπόκριση στις ανάγκες τους, τα σημαντικότερα εξ αυτών παρουσιάζονται στη συνέχεια.
Το πρόγραμμα στοχεύει στον ενδελεχή έλεγχο των παρεχόμενων υπηρεσιών, της εξυπηρέτησης στο πρατήριο και της τήρησης των προδιαγραφών λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες. Οι μυστικοί επισκέπτες, ελέγχουν 51 σημεία σε 7 τομείς του πρατηρίου (πλατεία και εξοπλισμός, εξυπηρέτηση, ασφάλεια, κατάστημα, στολές, τουαλέτες, προωθητικές ενέργειες). Συνολικά το 2023 στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν 5.085 επισκέψεις σε πρατήρια. Κάθε πρατήριο δέχεται επίσκεψη από τον μυστικό επισκέπτη από 4 έως 12 φορές ετησίως. Τα αποτελέσματα των επισκέψεων αναρτώνται μηνιαίως σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία παρέχεται πρόσβαση σε όλα τα στελέχη πωλήσεων και στους υπευθύνους των πρατηρίων, έτσι ώστε να γίνεται δυνατή η παρακολούθηση της διαχρονικής εξέλιξης των αποτελεσμάτων των πρατηρίων, καθώς και διαφόρων άλλων δεικτών χρήσιμων για την βελτίωση και ανάπτυξη των υπηρεσιών του δικτύου, αποσκοπώντας στη βελτιωμένη εξυπηρέτηση του πελάτη και στην καλύτερη ανταπόκριση στις προσδοκίες του.
Με γνώμονα την ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών του Ομίλου και την ανταπόκριση στις ανάγκες τους, πραγματοποιήθηκαν το 2023 συνολικά 17 ποιοτικές και ποσοτικές έρευνες αγοράς: 1 έρευνα αγοράς για τη σημασία των εμπορικών σημάτων ΕΚΟ και bp, καθώς και για την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό νέων προϊόντων, ενώ επίσης έλαβαν χώρα 16 έρευνες για την επίδοση των εργαζομένων στα πρατήρια.
Το πρόγραμμα επιβράβευσης «EKO Smile» λανσαρίστηκε το 2022 με κύριο γνώμονα το άμεσο όφελος των πελατών στις καθημερινές συναλλαγές, την υψηλού επιπέδου και γρήγορη εξυπηρέτηση, καθώς και τη δημιουργία μιας προσωποποιημένης εμπειρίας συναλλαγών. Το «EKO Smile» αλληλεπιδρά με τα μέλη του μέσα από διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, με βασικότερο το EKO Smile App, όπου ενημερώνονται έγκαιρα και στοχευμένα για τα νέα και τις προσφορές. Μέσω του ΕΚΟ Smile app, οι πελάτες μπορούν να πληρώνουν ανέπαφα, σκανάροντας την απόδειξη, και να λαμβάνουν αυτόματα Smile πόντους. Μπορούν, να κάνουν online αγορές με δωρεάν παράδοση, να μεταφέρουν Smile πόντους, να προσφέρουν Smile πόντους σε κοινωνικές δράσεις, και να κάνουν online εξαργύρωση Smile πόντων για απόκτηση δωροεπιταγών. Τέλος, μπορούν να βλέπουν το ιστορικό των συναλλαγών τους και να βιώσουν τις μοναδικές εμπειρίες των μεγάλων χορηγιών της ΕΚΟ. Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα επιβράβευσης, η ΕΚΟ αποκτά τη δυνατότητα προσωποποιημένης επικοινωνίας με τους καταναλωτές και συνεπώς καλύτερης κατανόησης των αναγκών τους. Με τον τρόπο αυτό είναι σε θέση να αναδιαμορφώνει τη στρατηγική της όπου χρειάζεται, μέσα από στοχευμένες ενέργειες σε όλη τη γκάμα των προϊόντων ΕΚΟ, τόσο των υφιστάμενων, όσο και στη διαμόρφωση των μελλοντικών. Κατά τη διάρκεια του έτους πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από μεγάλες προωθητικές ενέργειες: για το Πάσχα («Πάσχα στο χωριό»), το καλοκαίρι και τα Χριστούγεννα (Πετρέλαιο Θέρμανσης), όπου οι πελάτες ΕΚΟ Smile με την επίσκεψη τους στα πρατήρια ΕΚΟ και ανάλογα με το ποσό της συναλλαγής κέρδιζαν αυτόματα δωροεπιταγή με δυνατότητα εξαργύρωσης στην ίδια συναλλαγή. Οι μεγάλες προωθητικές ενέργειες ενίσχυσαν την αλληλεπίδραση των πελατών με το πρόγραμμα ΕΚΟ Smile μέσα από την άμεση επιβράβευση και την ευκολία των συναλλαγών στο EKO Smile app. Οι συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες ενίσχυσαν τις νέες εγγραφές, την επανάληψη της επισκεψιμότητας των πελατών στα πρατήρια ΕΚΟ, καθώς συνετέλεσαν και στην αύξηση των πωλήσεων. Επίσης, μέσα από μία ακόμα ειδική ενέργεια, δόθηκε η δυνατότητα στα μέλη να συμβάλουν στο πρόγραμμα αναδάσωσης της ΕΚΟ, μέσω της εξαργύρωσης Smile πόντων και την προσφορά δέντρων. Περισσότερη πληροφόρηση για το πρόγραμμα αναδάσωσης θα βρείτε στο κεφάλαιο Δημιουργία Αξίας/ Δημιουργία Αξίας στην Κοινωνία.
Πιστοί στη στρατηγική μας «Everyday, brighter», επενδύουμε συνεχώς στην αναβάθμιση της εμπειρίας του καταναλωτή στο πρατήριο, αναδεικνύοντας τις πιο «φωτεινές» στιγμές σε κάθε επαφή του με τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Αυτό επιτυγχάνεται με τα καλοφωτισμένα Bright Green Beacon πρατήρια, την εύκολη πρόσβαση σε αυτά, την καθαριότητα σε όλους τους χώρους του πρατηρίου, την υποδειγματική εξυπηρέτηση των υπαλλήλων, τα εξαιρετικής ποιότητας καύσιμα, την ασφάλεια κατά τον ανεφοδιασμό και τις συναλλαγές. Καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του καταναλωτή διαδραματίζουν και οι επίσημες χορηγίες της bp παγκοσμίως με την BWT Alpine F1® Team και την Premier League. Μέσα από μεγάλους διαγωνισμούς που πραγματοποιούνται, οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν τη συμμετοχή τους σε μοναδικά γεγονότα, όπως το να ζήσουν από κοντά τον παλμό ενός αγώνα Grand Prix της Formula 1 ή να επισκεφτούν το εργοστάσιο της BWT Alpine F1® Team και να βιώσουν μια μοναδική εμπειρία οδήγησης με αγωνιστικά αυτοκίνητα ή να παρακολουθήσουν από κοντά έναν αγώνα της Premier League. Μέσα από τις εμπειρίες αυτές, οι καταναλωτές αποκτούν δυνατή σύνδεση με τη μάρκα της bp, ενώ αντιλαμβάνονται τόσο την ποιότητα των προϊόντων μας, όσο και τον καταλυτικό ρόλο που αυτά διαδραματίζουν σε τόσο μεγάλες διοργανώσεις.
Η εφαρμογή mybp app δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να αγοράσει ανέπαφα με χρήση πιστωτικής/ χρεωστικής κάρτας και κάρτας στόλου, καύσιμα σε επιλεγμένα πρατήρια. Επίσης, ο χρήστης μπορεί να ενημερώνεται για προϊόντα, υπηρεσίες και προσφορές, για τα πλησιέστερα πρατήρια που τον εξυπηρετούν, καθώς και να λαμβάνει μέρος σε διαγωνισμούς. Περισσότεροι από 44.000 είναι οι εγγεγραμμένοι χρήστες στο mybp app για το 2023.
Η ΕΚΟ ΑΒΕΕ υλοποιεί δράσεις ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για την εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη χρήση των οδικών καυσίμων, όπως η παροχή συμβουλών οικονομικής οδήγησης (eco-driving), αλλά και για την εξορθολογισμένη χρήση του πετρελαίου θέρμανσης με δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων.
Στόχος των δράσεων είναι η διαμόρφωση συνείδησης σχετικά με τη συμπεριφορά κατά την οδήγηση (π.χ. την αποφυγή απότομων επιταχύνσεων, την αφαίρεση περιττού βάρους από το όχημα κλπ.) και την ορθή χρήση του πετρελαίου θέρμανσης (π.χ. τη ρύθμιση του θερμοστάτη στους 19οC, την τακτική συντήρηση του καυστήρα κ.λπ.), ώστε να καταναλώνεται λιγότερο καύσιμο για τον ίδιο σκοπό και με το ίδιο αποτέλεσμα.
Επιπλέον, με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, παρέχονται και υπηρεσίες προς τον καταναλωτή, όπως ο έλεγχος πίεσης των ελαστικών, και λαμβάνουν χώρα προωθητικές ενέργειες χρήσης λιπαντικών, που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και χρήσης εμφιαλωμένου υγραερίου ως οικονομικότερου προϊόντος σε σχέση με τον ηλεκτρισμό για το μαγείρεμα.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση και ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών, λειτουργεί 24ωρη γραμμή εξυπηρέτησης στο τηλέφωνο 18198 ή 2107725555 για τα πρατήρια ΕΚΟ και 18199 ή 2106887555 για τα πρατήρια bp. H διαχείριση των κλήσεων έχει ανατεθεί σε ειδικά εκπαιδευμένους υπαλλήλους της TELEPERFORMANCE που προωθούν απευθείας τα αιτήματα στους αρμόδιους για επίλυση/απάντηση υπό την επίβλεψη του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών της ΕΚΟ ΑΒΕΕ και της ΚΑΛΥΨΩ ΚΕΑ ΑΕ.
Αντίστοιχα προγράμματα και πρωτοβουλίες υλοποιούνται και στις χώρες του εξωτερικού. Αναλυτικότερη πληροφόρηση δίνεται στη δημοσιοποίηση GRI 2-29.
Πρατήρια bp: 2.304 κλήσεις
από τις οποίες οι 2.144 κλήσεις παραπέμφθηκαν σε αρμόδιους υπαλλήλους για επικοινωνία εντός 24 ωρών με τους καταναλωτές, με στόχο την άμεση διευθέτηση των αιτημάτων τους.
Πρατήρια ΕΚΟ: 5.362 κλήσεις
από τις οποίες οι 5.070 κλήσεις παραπέμφθηκαν σε αρμόδιους υπαλλήλους για επικοινωνία εντός 24 ωρών με τους καταναλωτές, με στόχο την άμεση διευθέτηση των αιτημάτων τους.
Πρόγραμμα Επιβράβευσης «EKO Smile»: 17.546 κλήσεις
από τις οποίες οι 13.269 κλήσεις παραπέμφθηκαν σε αρμόδιους υπαλλήλους για επικοινωνία εντός 24 ωρών με τους καταναλωτές, με στόχο την άμεση διευθέτηση των αιτημάτων τους.
Βασικός στόχος του Ομίλου είναι να ενισχύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε κάθε εφοδιασμό κι αυτό το επιτυγχάνει εφαρμόζοντας αυστηρές προδιαγραφές λειτουργίας σε όλες τις εγκαταστάσεις και τα πρατήριά του. Η ποιότητα των προϊόντων διασφαλίζεται μέσω συνεχών ποιοτικών ελέγχων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από το διυλιστήριο έως το σημείο πώλησης στους πελάτες.
Όλα τα ενεργειακά προϊόντα της HELLENiQ ENERGY (υγραέριο, βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη, μαζούτ, άσφαλτος) ικανοποιούν τις προδιαγραφές της Εθνικής και Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας. Σύμφωνα με την Πολιτική για την Ποιότητα του Ομίλου:
Λεπτομερείς και συνεχείς εργαστηριακοί έλεγχοι, σε όλα τα στάδια της παραγωγής, από την παραλαβή της πρώτης ύλης μέχρι την τελική αποθήκευση των προϊόντων στις δεξαμενές, λαμβάνουν χώρα στα χημικά εργαστήρια των Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων του Ομίλου τα οποία είναι πιστοποιημένα, σύμφωνα με το πρότυπο ISO17025:2017. Οι Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις του Ομίλου διαθέτουν πιστοποίηση ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015.
Συνεχείς ποιοτικοί έλεγχοι στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων της ΕΚΟ, πραγματοποιούνται σε όλα τα στάδια της λειτουργίας, από την παραλαβή των καυσίμων από το διυλιστήριο μέχρι την παράδοση στον πελάτη. Οι χημικές αναλύσεις για την επικύρωση και τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων πραγματοποιούνται στο χημείο της κάθε εγκατάστασης. Όλες οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων της ΕΚΟ είναι πιστοποιημένες ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015. Το πεδίο εφαρμογής του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας περιλαμβάνει την παραλαβή, την αποθήκευση, τον ποιοτικό έλεγχο, τη διακίνηση και την παράδοση στους πελάτες (πρατήρια, βιομηχανία, αεροπλοΐα, ναυτιλία) των υγρών καυσίμων.
Τα ιδιολειτουργούμενα πρατήρια ΚΑΛΥΨΩ είναι επίσης πιστοποιημένα ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015. Ο Όμιλος, για την προσφορά των προϊόντων του τηρεί αποδεικτικά στοιχεία συμμόρφωσης ως προς τα καθορισμένα κριτήρια αποδοχής. Η προσφορά των προϊόντων στον πελάτη δεν εκτελείται έως ότου επαληθευτεί μέσω ελέγχων, η συμμόρφωση του προϊόντος σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η ΕΚΟ συνεργάζεται με το Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), για τον συστηματικό και αξιόπιστο ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο των καυσίμων των πρατηρίων, μέσω τεσσάρων ιδιόκτητων Κινητών Εργαστηριακών Μονάδων. Οι Kινητές Eργαστηριακές Mονάδες, στελεχωμένες με αναλυτές του ΕΜΠ, πραγματοποιούν απροειδοποίητους επιτόπιους ποιοτικούς και ποσοτικούς ελέγχους στα πρατήρια με εμπορικά σήματα ΕΚΟ και bp, κατά τους οποίους λαμβάνονται δείγματα καυσίμων που ελέγχονται περαιτέρω στο διαπιστευμένο Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών του ΕΜΠ. Οι ποσοτικοί έλεγχοι αντλιών εκτελούνται με πιστοποιημένα ογκομετρικά δοχεία.
Το 2023, η ΕΚΟ σε συνεργασία με το ΕΜΠ πραγματοποίησε συνολικά 80.104 ποιοτικές αναλύσεις σε 6.630 δείγματα καυσίμων πρατηρίων και ελέγχους ακρίβειας ποσοτικών παραδόσεων σε 5.636 ακροσωλήνια αντλιών πρατηρίων.
Αντίστοιχα, εκτός Ελλάδος, στο πλαίσιο του προγράμματος “ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΚΟ” (όπως ονομάζεται το ολοκληρωμένο πρόγραμμα ελέγχων για τα πρατήρια με σήμα ΕΚΟ), το 2023 η ΟΚΤΑ, σε συνεργασία με τη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και το διαπιστευμένο εργαστήριο της πραγματοποίησε συνολικά 146 ποιοτικές αναλύσεις δειγμάτων καυσίμων πρατηρίων και ποσοτικούς ελέγχους ακρίβειας ποσοτικών παραδόσεων σε 636 ακροσωλήνια αντλιών πρατηρίων. Επιπλέον, το 2023, η Jugopetrol εισήγαγε το πρόγραμμα “ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΚΟ” στο Μαυροβούνιο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μαυροβουνίου. Επιπλέον των ελέγχων, η Κινητή Εργαστηριακή Μονάδα πραγματοποιεί ετήσιες επισκέψεις στα σχολεία με εκπαιδευτικό περιεχόμενο αναφορικά με τη διαδικασία ελέγχου των καυσίμων.
Οι αρμόδιοι τεχνικοί εμπειρογνώμονες της ΕΚΟ ενημερώνονται για τα αποτελέσματα των ανωτέρω αναλύσεων και ελέγχων και με βάση τις διαδικασίες του Ομίλου, υλοποιούνται οι κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.
Η ΕΚΟ έχει επίσης καθιερώσει και εφαρμόζει τεκμηριωμένες διαδικασίες για τη διαχείριση των παραπόνων των πελατών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλα τα παράπονα που αναφέρονται:
Τα παράπονα που αναφέρονται, χρησιμοποιούνται για τη συλλογή πληροφοριών, ώστε αυτές να χρησιμοποιηθούν για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και για την αξιολόγηση και βελτίωση των διεργασιών του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας που εφαρμόζει η ΕΚΟ σε όλες τις δραστηριότητές της.
Το 2023 διερευνήθηκαν συνολικά 295 αναφορές σχετικές με πιθανές ποιοτικές αποκλίσεις, εκ των οποίων 292 αναφορές αφορούσαν σε καύσιμα. Στο πλαίσιο των διερευνήσεων των αναφορών λήφθηκαν 1.694 δείγματα καυσίμων και διενεργήθηκαν 6.776 φυσικοχημικές αναλύσεις, σε διαπιστευμένα χημικά εργαστήρια. Το ποσοστό των δειγμάτων καυσίμων εκτός προδιαγραφής ήταν 12,3%. Όλες οι απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες υλοποιήθηκαν άμεσα. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν καταγράφηκαν σημαντικές μη συμμορφώσεις.
Οι φιάλες υγραερίου E-Gas και E-Gas Easy ενσωματώνουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας με την εγγύηση της τεχνογνωσίας της ΕΚΟ. Οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης, διακίνησης και εμφιάλωσης υγραερίου της ΕΚΟ είναι πιστοποιημένες ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015. Το πεδίο εφαρμογής του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας περιλαμβάνει την παραλαβή, την αποθήκευση, την εμφιάλωση και τη διακίνηση του υγραερίου.
Η ΕΚΟ εφοδιάζει με Καύσιμα Αεροπλοΐας τύπου JET δύο προδιαγραφών – πολιτικής και πολεμικής αεροπορίας (JET A-1 & JP-8) 23 αεροδρόμια της Ελληνικής Επικράτειας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων το κύριο προϊόν είναι το JET A-1, το οποίο συμμορφώνεται με τις πλέον πρόσφατες απαιτήσεις Aviation Fuel Quality Requirements for Jointly Operated Systems (AFQRJOS) του Joint Inspection Group (JIG).
Οι απαιτήσεις αυτές περιλαμβάνουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές των οδηγιών Defense Standard 91/91 και ASTM D-1655. Τα καύσιμα τύπου JET είναι εξειδικευμένα προϊόντα που παράγονται υπό αυστηρές και ελεγχόμενες προδιαγραφές και διαδικασίες.
Όλοι οι Σταθμοί Ανεφοδιασμού Αεροσκαφών της ΕΚΟ είναι πιστοποιημένοι ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015.
Τα λιπαντικά ΕΚΟ παράγονται από υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες και καλύπτουν μεγάλο πεδίο εφαρμογών λίπανσης, από τις πιο απλές ως τις πλέον απαιτητικές. Η ποιότητα των λιπαντικών ΕΚΟ διασφαλίζεται σε όλα τα κρίσιμα στάδια της παραγωγής, με συνεχείς ελέγχους οι οποίοι πιστοποιούν τη συμμόρφωσή τους με τις προδιαγραφές σχεδιασμού. Η Μονάδα Παραγωγής Λιπαντικών της ΕΚΟ εφαρμόζει πιστοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015.
Το Χημείο της ΕΚΟ, στην Εγκατάσταση Σκαραμαγκά, είναι εξοπλισμένο με συσκευές τελευταίας τεχνολογίας και διακρίνεται για τις υψηλές επιδόσεις του σε διεθνείς διεργαστηριακούς ελέγχους. Διεξάγει ποιοτικούς ελέγχους αεροπορικών καυσίμων και λιπαντικών.
Το 2023, στο Χημείο της ΕΚΟ, διεξήχθησαν 7.264 αναλύσεις αεροπορικών καυσίμων και 24.680 αναλύσεις λιπαντικών.
H HELLENiQ ENERGY εφαρμόζει βέλτιστες πρακτικές λειτουργίας για την ασφαλή διαχείριση των προϊόντων, με σεβασμό στο περιβάλλον. Σε όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων της HELLENiQ ENERGY εφαρμόζεται πιστοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης της Ποιότητας, της Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία, του Περιβάλλοντος και της Ενέργειας, προκειμένου να επιτυγχάνονται υψηλές επιδόσεις για τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Ο Όμιλος έχει ενσωματώσει στα Συστήματα Διαχείρισης την έννοια της Υπεύθυνης Διαχείρισης Προϊόντων – μια προσέγγιση για τη διαχείριση των επιπτώσεων των προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους – ώστε να μειώσει τους πιθανούς κινδύνους για τον άνθρωπο και το περιβάλλον και να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την χρήση του κάθε προϊόντος. Στο πλαίσιο αυτό:
Η HELLENiQ ENERGY σεβόμενη τη θεμελιώδη αρχή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών REACH /CLP για την προστασία ανθρώπου και του περιβάλλοντος, με την πιστή τήρηση των κριτηρίων αποτελεσματικής διαχείρισης των χημικών ουσιών, έχει εναρμονίσει τις δραστηριότητές της με τις απαιτήσεις των Κανονισμών:
Το 2023, στα δυο δίκτυα συνεργατών ΚΑΛΥΨΩ KEA AE και EKO ABEE πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά προγράμματα με συμμετέχοντες διαχειριστές – πρατηριούχους και προσωπικό πρατηρίων υγρών καυσίμων. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αφορούσαν θέματα εξυπηρέτησης πελάτη, τεχνικών προώθησης, ασφάλειας πρατηρίου, πυρασφάλειας, Α’ βοηθειών και λοιπές εκπαιδεύσεις προγραμμάτων marketing και προϊόντων.
3.729
άτομα σε θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση στην Ελλάδα
9.352
ώρες εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Μέσος όρος ανθρωποωρών εκπαίδευσης ανά εκπαιδευόμενο (διαχειριστές, πρατηριούχοι και υπάλληλοι) στην Ελλάδα |
|||
---|---|---|---|
2021 | 2022 | 2023 | 2024(στόχος) |
2,20 | 2,34 | 2,50 | 2,63 |