ΔΕΙΚΤΗΣ: 11.21.6
Δέσμευση και διαχείριση των ανησυχιών των ενδιαφερόμενων μερών σχετικά με τη φορολογία
Περιγραφή της προσέγγισης της συμμετοχής των ενδιαφερόμενων μερών και της διαχείρισης των ανησυχιών των ενδιαφερόμενων μερών που σχετίζονται με τη φορολογία, συμπεριλαμβανομένων:
- την προσέγγιση της συνεργασίας με τις φορολογικές αρχές,
- την προσέγγιση της υπεράσπισης της δημόσιας πολιτικής στον τομέα της φορολογίας,
- τις διαδικασίες συλλογής και εξέτασης των απόψεων των ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών ενδιαφερομένων.
Περιγραφή της προσέγγισης αναφορικά με τα ενδιαφερόμενα μέρη που σχετίζονται με τη φορολογία, η οποία περιλαμβάνει
1. Την προσέγγιση της συνεργασίας με τις φορολογικές αρχές
Πραγματοποιούνται τακτικοί και έκτακτοι έλεγχοι από διάφορες αρμόδιες Αρχές για φορολογικά και τελωνειακά ζητήματα που επιβεβαιώνουν τη συμμόρφωση με το υπάρχον πλαίσιο.
Το φορολογικό πλαίσιο και οι πρακτικές στην Ελλάδα, που καθορίζουν τη φορολογική βάση για τις συναλλαγές των κύριων οντοτήτων του Ομίλου, πιθανώς να οδηγήσουν σε εγγενείς αβεβαιότητες, λόγω της πολυπλοκότητάς τους και υπόκεινται σε αλλαγές και διαφοροποιημένη ερμηνεία από τις εκάστοτε αρμόδιες Αρχές σε διαφορετικά χρονικά σημεία και σε διαφορετικές οντότητες. Όταν ένας φορολογικός έλεγχος καταλήγει σε διαφορετική εκτίμηση από εκείνη που υιοθετήθηκε από την οντότητα του Ομίλου και με την οποία διαφωνεί ο Όμιλος, η διαδικασία επίλυσης του ζητήματος γίνεται συνήθως μέσω άσκησης ένδικων μέσων. Αυτές οι ενέργειες παρακολουθούνται και αξιολογούνται στενά σε τακτική 3μηνιαία βάση, με πρόσθετες ενέργειες εάν απαιτηθεί. Η δικαστική οδός, έχει πολλά στάδια και πιθανώς να παρέλθουν αρκετά χρόνια έως την τελική και αμετάκλητη απόφαση, βάσει της οποίας κατά κανόνα, επιβεβαιώνεται η αρχική θέση της ΔΦ&ΤΟ που έχει εφαρμοσθεί στον Όμιλο.
2. Την προσέγγιση της δημόσιας διαβούλευσης στον τομέα της φορολογίας
Ο Ανώτερος Διευθυντής Φορολογικών & Τελωνειακών του Ομίλου, συμμετέχει ενεργά σε σχετικούς φορείς, προκειμένου να ενημερώνεται έγκαιρα για οποιαδήποτε αλλαγή στο σχετικό πλαίσιο και να παρέχει προτάσεις στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης νέων νόμων.
Πιο συγκεκριμένα, συμμετέχει στους κάτωθι φορείς:
- Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) – Συντονιστής της Επιτροπής Εφοδιασμού & Τελωνείων.
- Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) – Μέλος της Επιτροπής Φορολογίας
- Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο – Μέλος της Επιτροπής Φορολογίας
- Διεθνής Φορολογική Ένωση (IFA) – Μέλος
- Συμβουλευτική Επιτροπή της Ε.Λ.Τ.Ε. (Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων) – Μέλος
Η ενεργός συμμετοχή διενεργείται με σκοπό την πλήρη συμμόρφωση με όλη τη σχετική νομοθεσία και σύμφωνα με τις εσωτερικές φορολογικές και τελωνειακές πολιτικές, για την υποστήριξη διεθνών εμπορικών δραστηριοτήτων. Προσπαθούμε να είμαστε αποτελεσματικοί στις φορολογικές και τελωνειακές μας υποθέσεις και αξιοποιούμε τις ειδικές διατάξεις, με πρωταρχικό στόχο μας να διασφαλίσουμε τη συμμόρφωση με όλους τους σχετικούς φορολογικούς και τελωνειακούς νόμους και πρακτικές.
3. Τις διαδικασίες συλλογής και εξέτασης των απόψεων των ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών ενδιαφερομένων
Υπάρχουν εσωτερικές και εξωτερικές διαδικασίες που επιτρέπουν στους ενδιαφερόμενους να συμμετέχουν σε αυτήν τη διεργασία.
Εσωτερικά, η ΔΦ&ΤΟ παρέχει συμβουλές και οδηγίες εντός του Ομίλου, σε όλες τις οντότητες και δικαιοδοσίες, καθώς και φορολογικό έλεγχο / εκκαθάριση από φορολογική ή / και τελωνειακή σκοπιά, ενεργώντας ως εσωτερικός σύμβουλος φορολογικών και τελωνειακών θεμάτων, διασφαλίζοντας ότι παρέχονται κατάλληλες οδηγίες, ενημερώνοντας έγκαιρα όλους τους ενδιαφερόμενους, διασφαλίζοντας τη φορολογική ενημέρωση εντός του Ομίλου.
Εξωτερικά, πραγματοποιούνται τακτικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές για φορολογικά και τελωνειακά ζητήματα, όπου η ΔΦ&ΤΟ παρέχει πλήρη υποστήριξη και συνεργασία. Όταν ένας φορολογικός ή τελωνειακός έλεγχος καταλήγει σε διαφορετική εκτίμηση από εκείνη που υιοθετήθηκε από τον Όμιλο και για την οποία ο Όμιλος μετά από εξέταση, διαφωνεί, η διαδικασία επίλυσης του ζητήματος γίνεται συνήθως μέσω άσκησης ένδικων μέσων. Αυτές οι ενέργειες παρακολουθούνται και αξιολογούνται στενά σε τακτική βάση, με πρόσθετες ενέργειες εάν απαιτηθεί.
Παρατήρηση: Τα φορολογικά δεδομένα που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά τη σύνταξη αυτής της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, αφορούν το 2022, καθώς αποτελούν τα τελευταία διαθέσιμα φορολογικά δεδομένα κατά την ημερομηνία σύνταξης της Έκθεσης.